Lägg till personal till grupp

För att kunna lägga till personal på en kurs behöver du veta personens e-postadress. Gå till den klass eller kurs som du vill lägga till personen på och välj fliken Personal och tryck på knappen Lägg till.

Knapp för att lägga till lärare under fliken Personal

Ange personens e-postadress i rutan som visas och tryck sedan på knappen Nästa. Om e-postadressen inte tillhör någon i personalen som redan finns registrerad i LearnPoint kommer en ny användare skapas i LearnPoint. Du får då ange personens signatur, förnamn, efternamn, personnummer, mobiltelefonnummer och eventuellt annan e-postadress. Du har även möjligthet att tilldela personen en roll. Avsluta med att trycka på knappen Klar.

Fyll i användaruppgifterna i formuläret

Om personen redan finns som personal i skolan LearnPoint behöver du inte fylla i personuppgifter. Du får se vilken person som e-postadressen tillhör och du kan sedan tilldela personen en roll och sedan bekräftar du genom att trycka på knappen Klar.

Lägg till personal som redan finns i LearnPoint

Om du lägger till personal på en klass blir de även automatiskt medlemmar i skolans grupp. Personal som läggs till på en kurs kommer inte automatiskt att läggas till på klassens grupp.

Ta bort personal från grupp

Under fliken Personal för en grupp visas de personer som är kopplade till gruppen. För att ta bort någon från gruppen trycker du på personens namn. I rutan som sedan visas trycker du på knappen Ta bort.

Ruta med knapp för borttagning av personal